In vizita la Tyulenovo, Balcic si Dalboka

Timp de vreo 2 ani am tot zis ca atunci cand ma voi intoarce pe litoralul bulgaresc, si -am intors de 3 ori in 2 ani, voi vizita Cap Kaliakra. Atunci cand am raspuns prezent la intalnirea blogosferica de la Vama Veche, gandul mi mi-a zburat spre Cap Kaliakra! Gata! De data aceasta il voi vizita. Este in program, nu il mai ratez. Din pacate l-am ratat si de data aceasta. Modificare de program, sarit peste Kaliakra…asta este! Ma intorc in zona la sfarsitul acestei luni, poate atunci…

Dar ma bine sa va zic ce am vizitat, nu? Intr-o frumoasa zi de sambata, 15 iunie, grupul vesel de bloggeri de turism s-au imbarcat in autocarul Young Tours cu destinatia Bulgaria. Cum era foarte mult de mers din statiunea Vama Veche pana in punctul de trecere a frontierei de la Vama Veche, dupa nici 5 minute, ne-am dat jos din autocar, pentru o poza de grup in lanurile patriei. Eram deja aliniati la coada de masini de la fromtiera.

Nu dupa mult timp trecem granita la bulgari si ne indreptam spre prima destinatie: Tyulenovo.

Iar vizita a inceput cu o masa de pranz luata intr-un local dragut, nu foarte departe de stancile de la Tyulenovo. Ce este de vazut de fapt in acest loc: tarmul marii negre, care este foarte spectaculos, datorita reliefului stancos iar peisajul este incantator. Am auzit ca este mai frumos decat la Kaliakra, deci parerea de rau ca nu am ajuns, se atenueaza. Cand voi vizita si Cap Kaliakra, va spun parerea mea comparativa.

TYULENOVO TYULENOVO TYULENOVO TYULENOVO

A doua oprire a zilei a fost la Balcic, unde vroiam sa revad castelul reginei Maria. Domeniul de la Balcic al Reginei Maria a fost construit intre 1925 si 1936 si este inconjurat de o adevarata gradina botanica terasata.

BALCIC

BALCIC BALCIC

Castelul, numit si “Cuibul Linistit” este de fapt o vila cu pereti albi si acoperisuri de tigla rosie strajuite de un minaret. Este construit de-a lungul a trei terase si combina elemente ale stilului maur, stilului mediteraneean cu cel al caselor bulgaresti. Este foarte aproape de mare, fiind despartit de aceasta doar de faleza. A fost locul preferat al Reginei Maria, in care aceasta a locuit, tocmai de aceea ramanandu-i denumirea de “Castel”.

BALCIC BALCIC BALCIC BALCIC BALCIC

La un moment dat, vizitand gradinile castelului a inceput o ploaie de vara, menita sa mai racoresca putin atmosfera, urmata de un curcubeu spectaculos, pe care nu puteam sa il ratez in poza.

BALCIC

Dupa vizita de la Balcic, odata cu lasarea serii, ne-am indreptat spre rasfatul culinar de la ferma de midii din Dalboka situata la 4 km de Cavarna, in directia satului Bâlgarevo, în localitatea “Dâlboka”.

Ultima partea drumului spre restaurant este un drum abrupt, fiind o panta cu un unghi destul de mare. Autocarul nostru a parcat inainte de aceasta panta, insa am vazut multe masini parcate in panta, sau chiar la baza ei, aproape de restaurantul propriu zis. Partea mai dificila urmeaza atunci cand doresti sa urci cu masina pe acea panta. Multi soferi cred ca au probleme serioase sa faca acest lucru.

Cat despre restaurant ce sa va zic? In fapt sunt 2 restaurante, pentru ca unu singur nu mai putea face fata afluxului de turisti. Noi am avut rezervarea si am luat cina la cel din dreapta, care pastreaza un aer rustic, mese si bancute din lemn si navoade pe post de acoperis.

DALBOKA - FERMA Dalboka BALCIC

Cina a fost delicioasa, pentru mine a constat in icre de crap, urmate de tocanita de midii. Geniala mancare gasesti acolo. Am recomnadat-o tuturor prietenilor si o voi recomanda calduros celor interesati.

DALBOKA - ICRE DALBOKA - TOCANITA DE MIDII

Undeva inainte de miezul noptii aventura bulgareasca s-a incheiat, noi am ajuns cu bine in Vama Veche, ramanand cu amintirea unei zile plina de locuri frumoase vizitate.

Print Friendly
This entry was posted in Bulgaria, De prin lume adunate... and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to In vizita la Tyulenovo, Balcic si Dalboka

1. Nu ma dau in vant dupa midii, dar tocanita suna interesant! De retinut!

2. Ana Maria says:

Woooow ..mai vausem poze de cand erati acolo…dar acum la rece parca e si mai fain locul asta :). De mancare nu mai spun nimic…abia m-am ridicat de la masa si parca am o pofta de scoici …:D 😀 si in tocanita, numai scoici sa fie 😀

• Lucian Hirsu says:

Foarte buna tocanita de scoici… Dar sunt bune si cu alte rețete. Am gustat si mi-au plăcut mult…